انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت

به عنوان یک طراح شما تصمیمات زیادی  برای یک پروژه می گیرید که بسیاری از این تصمیمات بر دیگر تصمیمات شما اثرمی گذارد.یک نمونه از این تصمیمات انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت می باشد.

ما در این مقاله به شما در انتخاب رنگ برای وب سایت کمک می کنیم.

انتخاب رنگ بعضی وقت ها آسان است بعضی وقت ها هم این گونه نیست انتخاب رنگ در طراحی سایت همه و همگی به نیازهای مشتریان بستگی دارد. آیا آن ها برند تجاری با رنگ های قوی و تاثیر گذاری دارند؟اگر مشتریان شما دستوالعمل خاصی برای رنگ ها دارند شما مجبور هستید از آن رنگ ها استفاده کنید.اگر چه بیشتر شرکت ها به دلیل تازه شروع کردن تجارت خود رنگ هایی را در نظر نمی گیرند و بیشتر به جنبه های بصری لگو توجه می کنند.

  • رنگ خود را تعریف کنید

در اکثر موارد ما تمایل به استفاده از 3 رنگ اصلی در ساخت سایت خود داریم.اما این 3 رنگ اصلی چه رنگ هایی می باشد؟

اولین رنگ باید رنگ نام تجاری و برند مشتری باشد.اگر مشتریان رنگی که منعکس کننده نام تجاری آن ها باشد ندارند رنگی را برای آنها انتخاب کنید که نشان دهنده ارزش ها  و هویت برند آن ها باشد.

  1. قرمز:حرارت, عشق و شور,هیجان
  2. نارنجی:گرما و نشاط
  3. زرد: خوش بینی و خلاقیت
  4. سبز:آرامش و سلامت
  5. آبی: امنیت، حقیقت و ثبات
  6. بنفش: معنویت، هوش و ثروت.
  7. صورتی: شدت جوانی
  8. قهوه ای:طبقه و ماندگاری
  9. مشکی:قدرت و نمایش
  10. سفید:پاک و ساده

هنگام انتخاب رنگ دوم به دنبال رنگی باشید که در تضاد وکانتراست  با رنگ اصلی که انتخاب کرده اید باشد.من اغلب دو رنگ مشکی و سفید را انتخاب می کنم این دو رنگ یک پس ضمینه خوب را در طراحی سایت ایجاد می کنند.رنگ مشکی و سفید نسبت به رنگ های بالا تضاد و کانتراست خوبی دارند.

در انتخاب رنگ سوم رنگی را انتخاب کنید که رنگ اصلی برند تجاری را تعریف کند.رنگی که می تواند در کنار رنگ اصلی شما بنشیند و یک وحدت و یکپارچگی را ایجاد کند کاری کند که رنگ های متضاد قادر به انجام آن نیستند.

  • آیا فقط از همین 3 رنگ استفاده کنیم؟

پاسخ شما بله و خیر است. بله شما فقط 3 رنگ اصلی قوی را در طراحی سایت انتخاب می کنید که این رنگ ها با هم سازگار هستند.ولی این را فراموش نکنیم که می توانیم سایه های مختلف از این رنگ ها را استفاده کنیم.پس شما می توانید از رنگ های بیشتری استفاده کنید.

  • استفاده از 3 رنگ اصلی

در حال حاضر 3 رنگ خود را انتخاب کرده ایم حال چگونه از این رنگ ها استفاده کنیم و چه نسبتی از آن ها را در سایت خود استفاده کنیم؟

به طور کلی این نسبت بستگی به نوع سایت دارد و در هر سایتی نسبت به سایت دیگر متفاوت است.اما به عنوان یک قاعده کلی می توان از نسبت های 60٪ , 30٪ و 10٪  استفاده کرد.

هنگام استفاده از 60٪ رنگ ها شما دو گزینه را می توانید استفاده کنید اولی استفاده از رنگ اصلی برند خود و دومی استفاده از رنگ متضاد و کانتراست.به طور مثال اگر از رنگ مشکی و سفید به عنوان رنگ متضاد خود استفاده می کنید. از این رنگ به عنوان رنگ پرکاربرد در وب سایت خود استفاده کنید.

هنگام استفاده از 30٪ رنگ ها, رنگی را انتخاب کنید که به عنوان رنگ غالب نباشد.به طور مثال وقتی که از رنگ سفید 60٪ استفاده می شود رنگ اولیه و اصلی برند را به میزان 30٪ استفاده کنید.

آخرین و کمترین رنگ 10٪ است که به تعریف رنگ اولیه و اصلی شما می پردازد.این رنگ می تواند رنگی که در فراخوانی دکمه های عملکرد سایت استفاده می شود و یا مشتقاتی از رنگ دوم باشد که 30٪ استفاده می شود . انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت می توانید مشتریان خود را به طرز عجیبی افزایش دهید.

بیان دیدگاه